Tyrol

Tyrol

Skiferie i Tyrol

 

I Tyrol finder du mange af Østrigs allerbedste skiområder. Der er rigtigt mange at vælge imellem, store som små. Vi vil koncentrere os om nogle af de bedste i området.

 

Skiområderne i Tyrol ligger alle i relativ kort afstand fra Innsbruck lufthavn og man kan ofte finde billige flybilletter hertil. Innsbruck ligger belejligt nærmest i centrum af alle de gode skisportssteder i Tyrol, og er iøvrigt selv kendt for 4-bakke skihop konkurrencerne.

 

Achensee

Achensee tilbyder masser af løjper til langrend og alpint. Det er godt sted for skiferie for familier og grupper, hvor ikke alle er verdensmestre. Her er også muligheder for at nyde naturen uden ski, da der er gode vandrestier, samt hyggelige kaneture i skovene.

 

 

Fieberbrunn

Hochpustertal

Lienz

 

Kitzbühel og Kirchberg

Kitzbühel er kendt for det årlige styrtløb, Hahnenkammrennen.

 

Pfunds

Skiwelt Wilder Kaiser

Sölden am Ötztal

St. Johann in Tirol

Zillertal

 

Rejsebureauer med skirejser til Tyrol

 

SnowTrex

Snowtrex tilbyder skilejligheder i følgende byer:

Alpbach

Berwang

Breitenbach (Alpbachtal)

Brixen Im Thale (Skiwelt Wilder Kaiser)

Ellmau (Skiwelt Wilder Kaiser)

Fieberbrunn

Finkenberg (Zillertal)

Flirsch (St. Anton)

Fügen (Zillertal)

Götzens (Axamer Lizum)

Hippach (Zillertal)

Hollersbach (Kitzbüheler Alperne)

Hopfgarten (Skiwelt Wilder Kaiser)

Innsbruck

Ischgl

Itter (Skiwelt Wilder Kaiser)

Kaltenbach (Zillertal)

Kirchberg (Kitzbüheler Alperne)

Kitzbühel (Kitzbüheler Alperne)

Kössen (Kaiserwinkl)

Kramsach (Alpbachtal)

Maurach (Achensee)

Mayrhofen (Zillertal)

Neustift

Schwendt (Kaiserwinkl)

Sölden (Ötztal)

Söll (Skiwelt Wilder Kaiser)

St. Anton am Arlberg (St. Anton)

St. Johann in Tirol

Waidring (Steinplatte)

Zell am Ziller (Zillertal)

 

 

FDM Travel

FDM Travel tilbyder kør selv skiferie med leje af hytter samt flybilletter til Innsbruck.

 

Dansk Bilferie

Kør Selv skiferie med ferieboliger på de populære skisteder i Tyrol

 

Flybilletter til Innsbruck

Book billige flybilletter til Innsbruck med:

Flybillet.dk

Seat 24

MrJet

 

Kør Selv til Tyrol

Afstande:

Fra København til Innsbruck via Gedser Rostock og A9: 1147 km

Fra København til Innsbruck via Rødby Puttgarden og A8: 1265 km

Fra Padborg til Innsbruck: 1103 km

 


2 øvelser til at komme i form på din skiferie

 

Vil du gerne kunne slappe af og nyde din skiferie? Så er det slet ikke nogen dum ide at træne sig op til at tage på skiferie. Er du ikke vant til at lave meget fysisk hårdt arbejde, giver det rigtig god mening at give den gas med træning op til turen. Det behøver dog ikke være svært, vi giver dig nemlig2 øvelser som du nemt kan lave, så du bliver klar til din skiferie. En god træning op til en skiferie er også med til at formindske chancen for skader drastisk.

Sådan kommer ud i gang

 

 

 

Det er vigtigt du starter i god tid, det er optimale er 2-3 måneder inden du skal afsted. Men mindre kan også gøre det.

Fokuser på at lave nogle få øvelser som du kan lave dagligt. Det er helt fint at du misser et par dage, men prøv så vidt muligt at bare lave et par øvelser hver dag.

 

Er du rigtig sej, så supplér du med konditionstræning 2-3 gange om ugen evt. på en crosstrainer eller et romaskine.

Her under kan du finde inspiration til dine daglige øvelser:

 

Styrkeøvelse for ben

Stå med ryggen mod en glat dør eller væg eller inden bedre, brug en pilates bold som rygstøtte. Dine fødder skal være placeret 40-50 cm fra væggen, og dine fødder skal være have samme afstand som du har mellem dine skuldre.

– Bøj ned i knæ til ca. 90 grader. Hold den kort. Op igen.

– 3 x 15 gentagelser. Det er vigtigt at de sidste er svære.

 

Er øvelsen ikke hård nok, kan du med fordel bruge disse tricks for at gøre den hårdere.

 

  1. a) at øge føddernes afstand til dør/væg
  2. b) at gå lidt dybere ned i knæene
  3. c) at træne med ét ben ad gangen.

 

Balance-øvelse

 

Stil dig på et ben. Bøj dit knæ samtidig med at det peger samme retning som din fod.

– Fokuser og stil dig roligt i cirka 30 sekunder. Gentag dette 3 gange på hvert ben.

Denne øvelse er rigtig fin som  ”pauseøvelse” i løbet af din arbejdsdag.

 

Du gør øvelsen sværere ved:

 

  1. a) at dreje hovedet fra side til side, mens du holder balancen
  2. b) at lukke øjnene
  3. c) at stå på et usikkert/bevægeligt underlag, fx en sammenrullet måtte eller balancebræt.

Træn til skituren på et løbebånd

Heldigvis mest berømte trædemølle fabrikanter bygge korridorer med god ramme. Der er dog nogle aspekter af kvalitet rammer korridor under dit løbebånd markedsundersøgelser.

Baggrund materialer

Rammerne er fremstillet med stål og aluminium. De fleste er lavet af stål.

Stål er bedre end aluminium? Omvendt?

er heller nødvendigvis bedre end den anden. Aluminium anses lettere end stål, men sagen er ikke alt.

Ved bedømmelsen af ​​stål versus aluminium styrke, er der to aspekter:

Styrke: Hvor meget belastning materialet kan håndtere.
Stivhed: Hvordan materialet er bøjet med en vis mængde belastning.
Aluminium vil generelt bøje mere under belastning, men det betyder ikke, at det er stærkere eller bedre som en ramme.

Faktisk behøver du ikke ønsker, at rammen til at bøje.

Hvilken slags underkonstruktion materiale gangen jeg foretrækker?

Stål med en egnet belægning for at undgå rust. Jeg siger dette med omkostningerne for øje. I en perfekt verden, ville du få en top af linjen aluminiumsramme, men det er meget dyrt.

rammekonstruktion

Panelerne er generelt samlet ved boltning eller svejsning.

Igen, ingen af ​​dem er nødvendigvis bedre. Nogle bolt teknikker, såsom dem, der anvendes i fly er meget stærk og holdbar. Den anvendte teknik threading i nogle korridorer kaldes “blokering”.

Svejsning, skønt den fremherskende metode til rammekonstruktion korridor er ikke altid muligt. Billige eller dårligt lavet svejsninger kan resultere i en svagere rammer korridor. Når det er sagt, for omkostningerne, vil du sandsynligvis få en bedre aftale på et skelet. Jeg siger dette, fordi de fleste rammer svejset korridor. Dette er grunden til at få et løbebånd garanteret levetid og høj maksimal brugervægt er en anstændig måde at vurdere kvaliteten af ​​en rute (se nedenfor).

Hvis det er muligt, få en garanti under korridor, der omfatter svejsninger.

Hvad koster mere: stål eller aluminium frame gangene?

Generelt lobby aluminiumsramme koste mere end stål-indrammede gangarealer.

Så hvordan kan du vide, om et løbebånd ramme er noget godt?

At løbe er en god måde at komme i form på.

Ovenstående oplysninger kan være interessant, men desværre ikke give et klart svar på, om en stålramme er bedre end en aluminiumsramme. Dette er fordi der er ingen ufravigelig regel.

Selv hvis du prøver nogle løbebånd vil ikke vide, om rammen er holdbare, fordi de ikke har været brugt i lang tid. Den eneste måde at vide med sikkerhed, er, at markedet og anvendes, indtil det ikke virker … og det er potentielle skader måske ikke være relateret til konteksten.

Den hurtige og nemme evaluering af rammeprogrammet

Uden at være specifik legering eller bruge nogen gangen i din prisklasse, de to bedste kriterier for evaluering af en korridor rammer er:

Ramme garanti; og
Maksimal brugervægt.
Korridor under garanti

Hvis det er muligt, få et løbebånd med en levetid ramme garanti. Flere og flere korridorer, selv i den lavere prisklasse ($ 850 og derover) tilbyder levetid ramme garanti.


Vægtløftning er godt – også for skisport

Top Fordele ved Vægtløftning – Dette giver dig mulighed for at udføre mere arbejde eller arbejde hårdere og forbruge energi

Det er ikke kun om v formet abs og svulmende biceps, når det kommer til fordelene ved vægtløftning! Det er nemt at blive pakket ind i billederne af blanke fitness magasin cover modeller. Jeg har masser af venner, der ikke går til gymnastik eller har nogen interesse i vægtløftning. Mens de kan overveje det rent en aktivitet i forfængelighed, kan de sundhedsmæssige fordele ikke ignoreres vægtløftning Fordele ved Vægtløftning Fysisk Kapacitet -. I de mest simple vendinger, vægttræning øger styrke kroppens muskler og bindevæv. Dette giver dig mulighed for at udføre mere arbejde eller arbejde hårdere, og forbruge energi. Husk at få købt et par vægtløftersko, det er vigtigt når man vil lære vægtløftning. Dette er, hvad Fysisk Kapacitet betyder, når der henvises til at udøve, og det kan yderligere opdelt efter muskelstyrke og udholdenhed vægtløftning muskelstyrke begreb -. Når det kommer til vægtløftning muskelstyrke defineres som evnen af en muskel eller muskel gruppe til at udøve maksimal kraft mod modstand for en enkelt sammentrækning eller rep muskulær udholdenhed begreb -..evne en muskel eller gruppe af muskler til at udøve sub-maksimal kraft i længere tid krop sammensætning og Æstetik – i fitness branchen refererer din kropssammensætning til den procentdel af knogler, muskler, organer, hud, vand, bindevæv, og fedt. Når folk refererer til “at få slankere” de betyder tabe kropsfedt og / eller sætte på muskler. Organ sammensætning er ikke alene bestemmes efter vægt. To mennesker, der har samme vægt og højde kan se meget forskellige. Når folk siger “muskler vejer mere end fedt” de er bare forkert. Et pund af muskel og et pund fedt…både vægt et pund! Muskel fylder mindre versus kropsfedt Metabolisme -. Dette er din krops brændstof brændende ovn. Fordi vægtløftning øger styrken (og undertiden størrelse) det øger det behov for energi. Din krop kræver ikke blot flere kalorier, men det bliver mere effektive til at brænde dem og anvende andre næringsstoffer vægtløftning Skade og Forebyggelse -. Når du sprænge ud reps i last rum eller under din træning, du re ikke bare styrke dine muskler. Du er også at opbygge styrke og udholdenhed af bindevæv som ledbånd og sener. Dette hjælper til at stabilisere leddene og kan dermed kan hjælpe dig med at forebygge skader. Der er et væld af undersøgelser, der viser, at vægtløftning / styrketræning er et vigtigt redskab for sygdomsforebyggelse. Den slankere din kropssammensætning er den lavere risikerer du kan for fedmerelaterede sygdomme som diabetes og blodtryk problemer. Fordelene ved er ikke bare bemærket, når du forsøger på de nye par jeans eller kontrollere dig ud i spejlet.

Uddannelse er ikke kun for gymrats eller forfængelighed årsager. Kom i gymnastiksalen og få din sved på, og jeg kunne næsten garantere du vil føle sig bedre! Los Angeles Personal Trainer Riley Daye er en del af GymPaws Fitness Team. Hans områder af undersøgelsen omfatter vægtløftning, styrketræning, ernæring, Body Building og Sport særlig uddannelse.



Styrketræning til skisæsonen

ski

Ski sæsonen er her, og tonsvis af resorts i landene hvor man står på ski er fyldt med sne, så det er tid til at finde dine snebukser og samle dine venner for at bestille din årlige skitur. Men er du sikker på fysikken er klar? Selv hvis du træner dagligt, kan skiløb i fire eller fem dage være ultra belastende på dine muskler. Stol på os.

 

Det er derfor, vi anbefaler at styrketræn. Derfor har vi her givet dig 2 super øvesle, for at få dig gearet op før skisæsonen. Gør disse, og der er ingen måde, du skvat ud efter den første kørsel i år.

 

 

 

Rumænsk Dødløft

Foreslået: 4 sæt af 8

Fat en ol vægtstang. (du kan øge vægten, som du bliver stærkere). Bøj knæene lidt, og hold din ryg lige, så læner du dig frem med stangen der følger benene, bruger hængsling ved hofterne. Skub dine hofter frem og tilbage til stående stilling. “Baglårs styrke er virkelig vigtigt at forebygge ACL skader, som er fremherskende i skiløb. ACL skader er også det man i daglig tale kalder korsbåndsskader, og er nok den værste sports skade man kan få. Ved at arbejde hamstrings, kan du hjælpe med at stabilisere knæleddet og forebygge skader

 

Single-Leg Excentrisk Leg Press

Foreslået: 4 sæt af 4 på hver side

Læg benpres med omkring 60 til 70 procent af, hvad du kan løfte med begge ben. Med det ene ben, sænker du pladen ned i seks sekunder. Når du er i bunden, skubber du op med to fødder. Vi tilråder at træne langsomt, modstå vægten kommer ned på dig for at holde bevægelsen glat og i kontrol. (Hvis du skulle flytte for hurtigt, så vægten er for tung,.) Omkring 80 procent af alpint skiløb er excentrisk, så denne nedadgående pres hjælper med at efterligne, når du går ind i et sving,  og tyngdekraft skubber dig ned i jorden.

 

Squat er også en vigtig øvelse til forebyggelse af knæskader. Her er det vigtigt at teknikken er god. Vi anbefaler igen at man træner med langsom excentrisk fase og at man får fat i et vægtløftersko. Vægtløftersko er skoene som vægtløfterne bruger. De sikrer stabilitet og god teknik samt lavere skadespotentiale.


Banff

Skiferie i Banff i Canada – Lake Louise og Sunshine Village

 

Skirejser til Canada og Banff er de senere år blevet yderst populære. Her er der enestående natur, fantastisk sne og skiføre. Og ikke mindst trækker skisæsonen helt fra midt i november til slutningen af maj.

 

Skiområder i Banff

 

Lake Louise

Lake Louise ligger i Banff’s nationalpark ca. 180 km fra Calgary lufthavn. Her er et af de største skiområder i Canada med masser udfordringer for alle niveauer – både på præparerede løjper og off-piste.

 

Sunshine Village

Her finder du det ældste skiområde i Canada. En højhastigheds kabinelift fører dig til toppen, hvorfra du har mulighed for at vælge nedkørsler fra hele tre bjerge: Goat’s Eye Mountain, Lookout Mountain, og Mt. Standish.

Også her finder du udfordringer til både novicer og erfarne skiløbere. Speciel for de meget erfarne, kan Sunshine Village byde på “Delirium Drive”. For at få lov til at teste sig selv af her, skal man registrere sig først, være min. 2 personer sammen, medbringe sneskovl og sikkerhedsudstyr. Men ellers byder Delirium Drive på fantastisk off-piste terræn.

 

Mount Norquay

Det mindste af de tre skiområder omkring Banff og kun 6 km fra byen. Mount Norquay er lækkert skiføre i lækre omgivelser, som trods størrelsen giver masser af oplevelser.

 

 

 

Skirejser til Banff

 

Følgende rejsebureauer tilbyder skirejser til Banff:

 

 

FDM Travel tilbyder pakkerejser til Banff fra uge 50 til uge 14 fra både København og Billund.

Snowboards er rigtig populære i Banff, overvej derfor at stå på snowboard der.

 

 

Flyselskaber med fly til Calgary:

 

Der findes ingen direkte afgange fra København Kastrup til Calgary. Du kan f.eks. flyve med SAS til Seattle, og hvorfra der er flere muligheder.

Du kan også flyve med Air Canada hele vejen, med mellem landing i Frankfurt.

 

Hotel i Banff

Søg hotel i Banff hos Hotels.com

 

Billeje Calgory Airport:


Whistler Blackcomb

Whistler Montain + Blackcomb Mountain = Whistler Blackcomb

 

Whistler Mountain blev oprindeligt navngivet London Mountain, hvis øverste top ligger i en højde af 2182 meter og er bjerget mod højre (mod syd), når man ser på Whistler-Blackcomb skiområdet fra Whistler Village. Whistler har 7 højhastigheds 4-personers stolelifter, 2 gondoler, 2 hurtige 2-personers stolelifter, og 2 dobbelte slæbelifte. Herudover findes en Peak-2-Peak gondol, som forbinder Whistler med Blackcomb bjerget mod nord. Der er 4 restauranter i terrænet, samt en børneskiskole, hvor børn kan tilmeldes en fem dages lektion kaldet “Adventure Camp”. Det samlede vertikale fald er 1530 meter og området omfatter 19 km2 skiterræn. Det består af to basisarealer: Whistler Creek, hvor det hele startede, på bjergets sydvestlige side, og Whistler Village på den nordvestlige bjergside.

 

Whistler Mountain skiområdet er det ældste af de to områder, og har været åbnet siden 1966, 14 år før Blackcomb Mountain. området åbnede. Samlet kalder man området for Whistler Blackcomb.

 

Whistler Mountain blet åbnet for skiløb i februar 1966 med en gondollift, en dobbelt stolelift (de røde stole) og en T-bar slæbelift. Det nye bjerg vandt straks anerkendelse for sit vertikale fald, gode snebetingelser, og store alpine område. Det eneste problem på det tidspunkt var den vej, der førte op til skiområdet. Det var nærmest en jordvej, hugget igennem skoven og kun sneryddet om lørdagen, til skade for rejsende der kom om fredagen.

Siden da er Whistler området blevet udvidet med Whistler Village og mange nye lifte, som er i stand til at bringe skiløbere hurtigere op i terrænet.

The Roundhouse Lodge, som ligger på toppen ved siden af The Whistler Village Gondola’s endestation, er områdets højest beliggende restaurant. The Roundhouse Lodge blev bygget i 1980 og kan rumme op til 1500 gæster. Stedet er åbent hele året og giver mulighed for afslapning, frokost, middag eller en softdrink i baren.

 

I 1980 åbnede det konkurrerende område Blackcomb Mountain nord for Whistler Mountains oprindelige udgangspunkt, hvilket var endnu et incitament til flere investeringer i lifte og faciliteter på Whistler. Siden 1997 er området ejet af ét selskab og bliver nu markedsført som Whistler Blackcomb.

Vinter-OL 2010

Whistler Blackcomb fik æren af at lægge terræn til mange af disciplinerne i De Olympiske Vinterlege samt De Paralympiske Vinterlege i 2010, hvor Vancouver var den officielle vært. Whistler lagde bjersider til de alpine sportsgrene styrtløb, Super-G, storslalom, super kombineret og slalom.

 

Skiferie til Whistler Mountains kan bestilles nu

 

 

Hos FDM Travel kan du selv sammensætte din skirejse til Whistler Mountains med fly til Vancouver og videre med shuttlebus eller lejebil.

 

 

Fakta om Whistler Blackcomb

Whistler            Blackcomb

Højdeforskel   1530 meter      1609 meter

Toppens højde                           2182 meter      2284 meter

Skiområdets areal                      19 Km2              15 Km2

% Begynderpister                      20%                     15%

% Mediumpister                        55%                     55%

% Sorte pister 25%                     30%

Antal pister      100+                   100+

Antal lifte         21                        17

Højhastighedsgondoler           2                           1

Højhastigheds 4-p stollifte     7                           6

3-personers stollifte                 2                           3

2-personers stollifte                 1                           0

Slæbelifte        9                           7

Lift kapacitet (ca. pr time)      33,000                29,000